در دنیای امروزی شاهرگ هر کسب و کار اینترنتی، سئو (SEO) است. در مقاله سئو چیست؟ به چیستی و تعریف سئو پرداختیم. دو بال اصلی یک سایت سئو داخلی و سئو خارجی است، در واقع هیچ سایتی فقط به پشتگرمی محتوای خود نمی تواند در موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرد زیرا اعتبار سایت به گفته گوگل به سئو خارجی وابسته است. در این مقاله از برنز وب، مجری سئو سایت در کرمان به سئو خارجی و تکنیک های سئو آف پیج می پردازیم:
سئو خارجی چیست؟ تکنیک های طلایی در سئو آف پیج
سئوی خارج از صفحه یا off page seo، شامل فعالیت هایی است که خارج از یک وب سایت در تلاش برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می شود.
به عبارت دیگر: سئوی خارجی، تمام کارهایی است که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را قابل اعتماد و معتبر ببینند.
اقدامات رایج سئو آف پیج، شامل ایجاد بک لینک، جستجوی برند، افزایش تعامل کاربران و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی است.
فاکتورهای متفاوت و بسیاری در سئو خارجی داریم که اگر به درستی رعایت شوند، می توانند کمک بسیاری به شما در رتبه گیری سایت بکنند.
هر سایتی برای رتبه گرفتن و دیده شدن به سئو نیاز داره. اگر تا الان روی سئوی سایتت کار نکردی یا به صورت ناقص کار شده، بهترین فرصته که همین حالا تماس بگیری و از امروز شروع کنی. سایتی که در نتایج برتر گوگل نباشد عملا وجود ندارد.
چرا سئو خارجی مهم است؟
بک لینک ها و سایر سیگنال های خارج از سایت هنوز پایه و اساس الگوریتم گوگل را تشکیل می دهند. در واقع، با مطالعه فاکتورهای رتبهبندی موتورهای جستجو در سال 2020، می توان ارتباط واضحی بین کل بک لینکها و رتبهبندی گوگل پیدا کرد.
از طرفی گوگل گفته است که هنوز از الگوریتم page rank استفاده می کند.
دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل برای سنجش قابل اعتماد بودن یک سایت، تا حد زیادی به شهرت خارج از سایت متکی است. آنها به این تحقیق شهرت (Reputation Research) می گویند.
تکنیکهای سئو خارجی در سال 2022
در گذشته، بسیاری از افراد سئوی خارج از صفحه و لینکسازی را به جای یکدیگر استفاده میکردند، اما در واقعیت، بسیاری از تاکتیکهای سئوی آف پیج وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.
در اینجا به مهم ترین تکنیکهای سئو خارجی می پردازیم:
لینک سازی
برندسازی
جستجوی برند
صفحه نتایج جستجوی برند (Brand SERP)
بازاریابی محتوا
پستهای وبلاگ
اینفوگرافیها
نظرسنجیها یا تحقیقات
کتابهای الکترونیکی
محتوای پی آر (PR)
سئو محلی
گوگل مای بیزسنس
سوشال سیگنال
انجمن های اینترنتی
اینفلوئنسر مارکتینگ
رویدادهای آنلاین و وبینارها
پست مهمان
پادکست
نقدهای آنلاین (Reviews)
بازنشر محتوا
دایرکتوری های آنلاین
رپورتاژ آگهی