تبلیغات دهان به دهان و محلی ممکن است راهی عالی برای جذب مشتریان از منطقه شما باشد. اما جستجوی آنلاین می تواند به همان اندازه تأثیرگذار باشد، حتی بیشتر.
Social Media Today گزارش می دهد که 97 درصد از کاربران موتورهای جستجو برای یافتن یک کسب و کار محلی به جستجوی آنلاین پرداخته اند. و 46٪ از تمام جستجوهای گوگل به دنبال اطلاعات محلی بودند.
بنابراین اگر کسبوکاری در نتایج جستجوی محلی رتبهبندی نشود، میتواند ترافیک و مشتریان ارزشمند خود را از دست بدهد. به عبارت دیگر، سئوی محلی می تواند کلیدی برای مرتبط ماندن و رشد کسب و کار شما باشد. به طور مثال اگر کسی از کرمان به دنبال سئو سایت در کرمان باشد، میتواند به عنوان بهترین گزینه سراغ برنز وب برود. یا طراحی سایت در کرمان که دغدغه بسیاری از کسانی ست که به دنبال آنلاین شدن کسب و کارشان هستند.
اگر در سئوی محلی نسبتاً تازه کار هستید، ممکن است سوالات زیادی برای شما پیش بیاید و احتمالاً نمی دانید که بهینه سازی را از کجا شروع کنید. این راهنما چند راه حل ضروری سئوی محلی را به شما نشان می دهد و به شما کمک می کند تا چشم انداز را بهتر درک کنید.
سئو محلی چیست و چرا برای شما از نان شب هم واجبتر است؟
برای درک تعریف سئوی محلی، ابتدا سعی می کنیم بفهمیم جستجوی محلی به چه معناست. جستجوی محلی زمانی است که شخصی مشاغل، محصولات، خدمات یا هر گونه اطلاعات اضافی مرتبط با یک مکان خاص را جستجو می کند. آنها میتوانند به دنبال دیجیتال مارکتینگ در کرمان باشند تا بتوانند راههای افزایش فروش خود را بیابند. یا مثلا اجرای نرده استیل در کرمان که بتوانند ساختمان خود را ایمن کنند.
به عبارت دیگر، جستجوی محلی در مقایسه با جستجوهای عمومی گوگل مختص یک مکان خاص است. و سئوی محلی به فرآیند تلاش برای بهینه سازی دید آنلاین شما برای نمایش در نتایج جستجوی محلی اشاره دارد.
سئوی محلی بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند که:
- دید آنلاین خود را افزایش دهید
- ترافیک بیشتری را به سایت خود وارد کنید
- ترافیک هدفمند بیشتری را جذب کنید، که شانس شما را برای افزایش ctr بالا ببرد.
- اعتبار خود را افزایش دهید و اعتماد ایجاد کنید.
نتایج جستجوی ارگانیک در مقابل بسته میان وعده محلی یا قسمت کسب و کارها
یکی از راه هایی که سئوی محلی دید آنلاین شما را افزایش می دهد، از طریق نتایج بسته اسنک محلی است. گوگل نتایج جستجوی محلی را به سه بخش تقسیم میکند: گوگل ادز، بسته کسب و کارها و ارگانیک. البته ظاهر شدن در نتایج حمایت شده یا تبلیغات گوگل ادز به طور برجسته در بالای صفحات نتایج جستجو با برچسب “تبلیغ” یا “اسپانسر” ظاهر می شوند که صد البته هزینه زیادی دارند و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب ادز شما کم میشود.
بعد از سه نتیجه اول نتایج بسته میانوعده در پی میآیند و در کادری ظاهر میشود که سه فهرست کسبوکار برتر مرتبط با آن جستجوی خاص را برجسته میکند. این قبل از نتایج جستجوی محلی ارگانیک نشان داده میشود، به این معنی که اگر در بسته میانوعده برجسته شوید، شانس بیشتری برای مشاهده وجود دارد.
نتایج ارگانیک پایین تر، پایین تر از نتایج بسته میان وعده های محلی است. بنابراین حتی اگر در صفحه اول نتایج جستجوی محلی رتبهبندی میشوید، ممکن است به اندازه کسبوکارهایی که موفق میشوند در نتایج بستههای میانوعده برجسته شوند، ظاهر نشوید.
و بهترین حالت این است که هر صفحه جستجوی محلی نتایج گوگل ادز نباشد. بنابراین، همانطور که در زیر می بینید، کسب و کار شما می تواند به طور برجسته در بالای صفحه نتایج جستجو قرار گیرد.
هدف استراتژی سئوی محلی شما باید رتبه بندی در صفحه اول جستجوهای محلی ارگانیک و همچنین در بسته کسب و کارها باشد. این امر دید بهینه را تضمین می کند و شانس شما را برای جذب ترافیک هدفمند افزایش می دهد.
6 تکنیک طلایی برای تقویت استراتژی سئوی محلی شما
حالا بیایید به مهمترین بخش برویم – چگونه استراتژی سئوی محلی خود را تقویت کنیم و رتبه جستجوی محلی خود را بهبود دهیم. جنبه های زیادی در این مورد وجود دارد، بنابراین بیایید روی مهم ترین آنها تمرکز کنیم:
فهرست GMB خود را بهینه کنید.
GMB یا Google My Business اساسا مهمترین بخش استراتژی سئو محلی شما است. این ابزار از گوگل به شما اجازه می دهد تا لیست های کسب و کار رایگان ایجاد کنید. و طبق گفته Moz، این یکی از فاکتورهای مهمی است که گوگل هنگام رتبهبندی کسبوکارها در نتایج جستجوی محلی ارگانیک و بسته کسب و کارها در نظر میگیرد.
برای شروع، به وبسایت «Googlemap» بروید تا فهرست خود را درخواست کنید یا ایجاد کنید.
شما باید جزئیات زیر را برای فهرست GMB خود ارائه دهید:
نام کامل و صحیح کسب و کار شما
آدرس فروشگاه/دفتر فیزیکی شما
مکان دقیق شما روی نقشه
دسته کسب و کار شما
شماره تلفن و وب سایت شما (در صورت وجود)
هنگامی که فهرست شما فعال شد، باید آن را معمولاً از طریق تماس تلفنی یا از طریق کارت پستال تأیید کنید. نحوه بهینه سازی Google برای کسب و کار من پس از تأیید در اینجا آمده است:
عکس های کسب و کار خود را آپلود کنید. این می تواند عکس های داخل فروشگاه/دفتر شما یا حتی اطراف محل باشد.
ساعات کاری خود را ارائه دهید.
دسته بندی های اضافی را ارائه دهید که ممکن است به کسب و کار شما مرتبط باشد.
در صورت وجود شماره تلفن های اضافی را ارائه دهید.
میتوانید با اشتراکگذاری منظم بهروزرسانیهای تجاری و محتوای تازه، نمایه GMB خود را بیشتر بهینه کنید. و Sprout Social با یک ویژگی جدید پست کردن مستقیم در نمایه GMB خود را آسان تر می کند. از ویژگی Sprout GMB حداکثر استفاده را ببرید تا مشتریان خود را با چیزهای جدید به روز کنید و جزئیات رویدادهای آینده را به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند تا علاوه بر افزایش دید شما در جستجوهای محلی، در سطح عمیق تری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
موبایل را در نظر داشته باشید.
با توجه به اینکه گوشیهای هوشمند اکنون بخشی از زندگی روزمره ما هستند، طبیعی است که بسیاری از مردم از تلفنهای خود برای جستجوی اطلاعات و مشاغل محلی استفاده کنند. Uberall یک مقاله منتشر کرد که نشان داد 82٪ از پاسخ دهندگان از دستگاه های تلفن همراه خود برای انجام جستجوی “نزدیک به من” استفاده کرده اند. این نشان می دهد که چقدر مردم از تلفن های خود برای جستجوی محلی استفاده می کنند.
بنابراین بسیار مهم است که با بهینه سازی وب سایت خود برای صفحه نمایش تلفن همراه، به این جستجوگران پاسخ دهید. یک وبسایت سازگار با موبایل ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان تلفن همراه در پیمایش آن یا یافتن اطلاعات مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.
فراموش نکنید که دکمه های کلیک برای تماس را در سایت خود و لیست GMB خود اضافه کنید. این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند زیرا 60٪ از کاربران تلفن همراه مستقیماً از نتایج جستجو با یک تجارت تماس گرفته اند.
نظرات مشتریان زیادی را جمع آوری کنید.
طبق مطالعه Moz که قبلاً ذکر شد، سیگنالهای مرور نیز نقش مهمی در جستجوی محلی شما و رتبهبندی بستههای کسب و کار بازی میکنند. بنابراین، داشتن نقدهای معتبر فراوان، به ویژه نظرات مثبت، میتواند علاوه بر افزایش شهرت، دید شما را در جستجوی محلی افزایش دهد. این بدان معناست که شما باید برای جمع آوری نظرات معتبر مشتریان برای کسب و کار خود تلاش کنید.
تمرکز خود را روی سایتهایی حفظ کنید که گوگل انتظار دارد کسبوکارها در آنها نظر داشته باشند. بنابراین علاوه بر وب سایت شما و فهرست GMB شما، نظرات را از فهرست راهنمای مصرف کنندگان و رسانه های اجتماعی نیز جمع آوری می کند.
بر روی لینک سازی محلی تمرکز کنید.
به گفته Moz، سیگنالهای پیوند مانند اعتبار و کمیت دامنه پیوند از جمله عوامل مهمی هستند که بر رتبه شما در جستجوهای محلی و نتایج بستههای میان وعده (کسب و کارها) تأثیر میگذارند. بنابراین درست مانند سئوی معمولی، سئوی محلی نیز برای تقویت پروفایل لینک شما نیاز به لینک سازی دارد. با این حال، دامنه های پیوند دهنده باید بیشتر با مکان هدف شما مرتبط باشند.
این بدان معناست که شما باید وب سایت های معتبر را در منطقه مورد نظر خود هدف قرار دهید. این می تواند هر چیزی باشد از صدور مجوز دفاتر و انجمن های تجاری گرفته تا اتاق بازرگانی یا حتی سایت های .edu.
مشارکت، بورسیه تحصیلی، ارسال مهمان و غیره می تواند راه های عالی برای به دست آوردن بک لینک های ارزشمند از سایت های محلی باشد. برای مثال، میتوانید وبسایت کالج کانکتیکات را ببینید که از صفحه «جاذبهها» به چندین مؤسسه محلی پیوند میخورد.
از یکسان بودن NAP خود اطمینان حاصل کنید.
NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن است. Moz همچنین دریافت که گوگل سیگنالهای استناد مانند یکسان بودن آدرس را در نتایج جستجوی محلی در نظر میگیرد. این بدان معناست که اطلاعات شما باید در وب سایت های استنادی اصلی باشد. علاوه بر GMB، به نقشه های بینگ، Yelp و فیس بوک فکر کنید. روی دایرکتوری هایی تمرکز کنید که دارای اعتبار دامنه بالاتری نسبت به فهرست های کوچکتر هستند.
مطمئن شوید که NAP کسب و کار شما در تمام پلتفرم ها و وب سایت ها یکسان باشد. مراقب هرگونه غلط املایی، اختلاف آدرس و شماره تلفن، لیست های تکراری باشید و آنها را برای بهبود سئوی محلی خود حل کنید.
از شنیدن اجتماعی حداکثر استفاده را ببرید.
شنیدن ضعف های کسب و کار خود از زبان دیگران ممکن است در درجه اول به عنوان منبعی برای بینش بازاریابی عمل کرده باشد، اما مزایای بسیاری فراتر از آن دارد. اگر بدانید که باید به دنبال کدام بینش باشید و چگونه از آنها نهایت استفاده را ببرید، حتی می تواند به تقویت استراتژی سئوی محلی شما کمک کند.
از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید تا بفهمید افراد در مکان مورد نظر شما چه می گویند – چه در مورد کسب و کار شما باشد و چه به طور کلی. حتی می توانید از آن برای جمع آوری اطلاعات در مورد علایق مخاطب، اولویت ها و غیره استفاده کنید. سپس از این بینش ها نهایت استفاده را ببرید تا دریابید که چگونه می توانید در استراتژی یا حتی محصولات و خدمات خود تغییراتی ایجاد کنید.
به عنوان مثال، ممکن است متوجه شده باشید که افرادی از کمبود صندلی در فضای باز در کافه شما شکایت دارند. شاید زمان آن رسیده است که آن را معرفی کنید تا برای مخاطبان بزرگتری جذابیت داشته باشد. برای مثال، میتوانید با اشتراکگذاری بهروزرسانیهای مربوط به چیدمان صندلیهای جدیدتان، سئوی GMB خود را بهینه کنید.
یا شاید متوجه شده باشید که افرادی که آرزو دارند آرایشگاه شما نیز خدمات مانیکور ارائه دهد. می توانید خدمات ارائه شده خود را گسترش دهید و این به روز رسانی را در نمایه GMB خود به اشتراک بگذارید.
علاوه بر این، تلاشهای گوش دادن اجتماعی شما میتواند به شما کمک کند تا بفهمید مخاطب هدف شما به دنبال چه نوع محتوای محلی است. سپس میتوانید یک استراتژی محتوای محلی قوی برای مطابقت با این نیازها ایجاد کنید. بعلاوه، حتی ممکن است بتوانید کلمات کلیدی طولانی را برای استفاده در استراتژی بهینه سازی محتوای خود پیدا کنید.
آماده دریافت مشتری محلی هستید؟
اینها نکات ضروری در مورد چگونگی ارتقای تلاش های سئوی محلی خود به سطح بعدی هستند. به خاطر داشته باشید که تلاشهای سئوی محلی شما میتواند در مکانهای مختلف گسترده شود. و حتی اگر بیش از یک منطقه را هدف قرار می دهید، می توانید این ایده ها را در SEO خود برای چندین مکان اعمال کنید. بنابراین از آنها نهایت استفاده را ببرید تا دید آنلاین خود را در جستجوهای محلی افزایش دهید و کسب و کار خود را توسعه دهید.