در این مقاله از سری مقالات جدید دنیای سئو از واحد سئو سایت در کرمان برنز وب، قصد داریم شما را با جدید ترین جایگاه گوگل که جایگاه صفر 0 نامیده شده است آشنا کنیم. ویژگی جدیدی که به تازگی در وب فارسی و نتایج گوگل در ایران به چشم میخورد.
جایگاه صفر گوگل یا Position zero چیست؟
بله، سئو دوباره تغییر کرده است. همیشه تاکتیکهای جدید و فناوری جدید وجود دارد و حفظ آن میتواند مشکل باشد. موقعیت صفر آخرین ترفندی است که گوگل برای کمک به کاربران در یافتن محتوای مورد نیاز خود به کار گرفته است.
جایگاه صفر گوگل به اولین نتیجه جستجوی گوگل که در ابتدای لیست سرپ نمایش داده میشود، اشاره دارد. جایگاه صفر همچنین به عنوان یک پاسخ ویژه (فیچر اسنیپت) شناخته میشود، هدف جایگاه صفر پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران بدون کلیک بر روی لینک ها در نتایج جستجو است؛ موقعیت صفر دارای اسامی مختلفی مانند P0، رتبه صفر و پاسخ ویژه است.
نحوه نمایش جایگاه صفر گوگل (P0) میتواند به صورتهای مختلف مانند یک پاراگراف 40 تا 60 کاراکتری، یک لیست، جدول یا ویدئوی یوتیوب باشد که البته نمایش پاراگراف و لیست رایجتر است.
چرا موقعیت صفر گوگل ارزشمند است؟
مارکترها در ابتدا اعتراض کردند که اسنیپت های برجسته به ترافیک آنها آسیب می رساند و مردم از سایت های آنها بازدید نمی کنند. اما موقعیت صفر به آمار آسیبی نمی رساند. در واقع، نشان داده شده است که موقعیت صفر به میزان قابل توجهی آمار، از جمله بازدید، کلیک و تبدیل را بهبود می بخشد. وقتی صحبت از سئو می شود، صفر شماره یک جدید است. علاوه بر افزایش ترافیک و فروش، موقعیت صفر برای ایجاد تخصص برند عالی است. وقتی کسب و کار شما پاسخ قطعی به یک سوال ارائه می دهد، این یک بیانیه قدرتمند در مورد برند شما است. نتایج موقعیت صفر نیز در جستجوی صوتی استفاده میشود، بنابراین با متداولتر شدن جستجوی صوتی، میتواند یک تقویت فوقالعاده مفید باشد.
- موقعیت صفر باعث میشود که شما فضای بیشتری از صفحه سرپ را به خود اختصاص داده و رقبا را به پایین سوق دهید.
- موقعیت صفر نرخ کلیک را بالا میبرد.
- باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت میشود.
محتوای خوب همیشه برنده سئو است
ممکن است تغییرات مداوم در سئو شما را عصبی کرده باشد اما فقط به یاد داشته باشید که محتوای خوب همیشه برنده است. هر بار که تغییری در استراتژی یا یک ویژگی جدید رخ می دهد، همه درگیر می شوند.
اما اگر محتوای خوبی تولید می کنید، نیازی نیست که خیلی نگران باشید. بله، ممکن است که چیزهایی برای دستکاری یا ارزیابی مجدد وجود داشته باشد، اما به طور کلی، محتوای با کیفیتی که برای کاربران مفید است، در رتبه بندی موتورهای جستجو به خوبی عمل می کند.
چگونه میتوان به موقعیت صفر گوگل رسید؟
1. شناسایی فرصت های موقعیت صفر:
اولین قدم در تلاش برای فرود موقعیت صفر، شناسایی فرصت های مناسب است. هر نتیجه جستجو دارای یک قطعه ویژه نیست. بنابراین میتوانید عبارات کلیدیای را پیدا کنید که دارای یک قطعه برجسته نیستند یا برای قطعههای برجسته مناسب هستند. همچنین شروع با کلمات کلیدی که قبلاً در آنها رتبه خوبی دارید می تواند مفید باشد.
2. محتوای عمیق و قوی برای برنده شدن:
در مرحله بعد، باید محتوای واقعاً خوبی بنویسید. وقتی صحبت از برنده شدن در سئو می شود، هیچ میانبری برای رتبه بندی وجود ندارد، به جز محتوای باکیفیت که به کاربران کمک می کند. این باید واضح باشد، اما چند نکته خاص ممکن است به شما کمک کند این است:
- شما باید محتوایی را با حداقل 2000 کلمه هدف قرار دهید و پاسخ کاربر را در پاراگرافهایی بین 54-58 کلمه بدهید.
- محتوای همیشه سبز: انجام این همه کار برای چیزی که هفته آینده تغییر خواهد کرد، فایده ای ندارد. موضوعی را با قدرت ماندگار انتخاب کنید.
- موضوع را باز کنید: به عمق بروید و واقعاً چندین جنبه از موضوع را بررسی کنید. زیر عنوان بدهید و همه چیز را به طور کامل توضیح دهید و دانش قبلی را فرض نکنید.
- محتوا پادشاه است: به یاد داشته باشید که گوگل اکنون از نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) استفاده می کند، به این معنی که می فهمد کلمات چگونه با هم ارتباط دارند. بنابراین دیگر مفید نیست که محتوا را با عبارت کلیدواژه خود پر کنید. از عبارات و مترادف های مرتبط برای نشان دادن وسعت درک در مورد موضوع استفاده کنید. درولقع باید روی کلمات لانگ تیل فوکوس کنید.
- طعمه Snippet: مهمتر از همه، شما باید محتوایی را ایجاد کنید که به طور ایده آل شامل قطعه برجسته باشد. می توانید یکی از انواع رایج (پارگراف، فهرست یا جدول) را هدف بگیرید و مستقیماً به سؤال در عبارت کلیدواژه انتخابی خود پاسخ دهید.
3. داشتن سئوی داخلی خوب:
در سایت علاوه بر محتوا، باید مطمئن شوید که بقیه صفحه شما برای جستجو بهینه شده است. این بدان معنی است:
1.عنوان صفحه و توضیحات متا: استفاده از کلمات کلیدی متمرکز شما.
2.تگهای H1-H5: از تگها نه تنها برای کمک بصری، بلکه برای ساختار مناسب محتوای خود استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند.
3.برچسبهای Alt: برچسبهای alt مفید (توجه داشته باشید: با کلمه کلیدی پر نکنید) را روی تصاویر ارائه دهید.
4.پیوندهای داخلی: حتماً به محتوای مفید دیگری پیوند دهید.
5. سئوی خارجی:
فراموش نکنید این در درجه اول به لینک سازی و رسانه های اجتماعی مربوط می شود. شما می خواهید افراد دیگر به محتوای شما لینک دهند. بهترین راه برای انجام این کار این است که بر روابط حرفه ای خود تکیه کنید. از مردم بخواهید که به محتوای شما لینک دهند. اینجاست که محتوای خوب همیشه برنده است، زیرا مردم دوست دارند به محتوای خوب لینک دهند. گاهی اوقات فقط موضوع ارائه محتوای مفید در لحظه مناسب است. برای مثال، اگر مهمان یک پادکست هستید و موضوع مهمی را توضیح میدهید، میتوانید بعداً توصیه کنید که میزبان به پست شما در آن موضوع مهم پیوند دهد تا جزئیات عمیقتری را به بازدیدکنندگان ارائه دهد.
چه نوع محتوایی در موقعیت صفر گوگل نمایش داده میشود؟
- جداول
- نمودارها
- ویدئوها
- تصاویر
- پاراگرافهای متنی 40 تا 60 کلمهای
- لیستهای شمارهگذاری شده و بولتی
- بالاخص ویدئوهای یوتیوب
- جستجوهای پرسشی شامل کلمات پرسشی، چرا، کجا، چه زمانی
- جستجوهای How to
- تعریفها برای فهمیدن معنی یک کلمه
- جستجوهای مقایسهای
- جستجوهای مربوط به قیمت
- جستجوهای فهرست محور مانند بهترین فوتبالیست های آرژانتین
در این مقاله تلاش ما بر این بود که به سوال مطرح شده شما پاسخ دهیم. اینکه موقعیت صفر گوگل چیست؟ و یا اینکه چگونه به جایگاه صفر گوگل برسیم؟
رسیدن به بالاترین جایگاه در صفحه نتایج جستجو قطعا جز اهداف همه ما سئوکاران است. اهمیت جایگاه صفر گوگل بر هیچکس پوشیده نیست و به میزان قالب توجهی کلیک و ترافیک سایت را افزایش میدهد.