وبلاگ
آموزش سئو به زبان ساده

میانبری به آنچه که شما می خواهید:

مفهوم سئو به زبان ساده

سئو چیست؟ سئو (SEO) همان چیزی است که باعث می شود با جستجوی عبارت خرید تلفن همراه در گوگل، دیجی کالا اولین نتیجه از بین چندین هزار سایت فروشنده این محصول ظاهر شود.
این چیزی است که تعیین می کند وقتی کلمات و عبارات مختلف را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو می کنید، کدام سایت اولین نتیجه، کدام دومین و کدام وب سایت در صفحه 10 باشد!
در این مقاله از شرکت سئو سایت در کرمان برنز وب، قصد داریم تا به زبان ساده مفهوم سئو، نحوه عملکرد سئو و اهمیت آن را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو مجموعه ای از اقدامات و فرآیندهایی است که ما در زمینه طراحی و کدنویسی وب سایت، استراتژی محتوا، ایجاد محتوا و لینک سازی خارجی برای بهبود نتایج جستجوی گوگل انجام می دهیم تا موقعیت بالاتری را در نتایج گوگل به دست آورده و بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنیم.

رتبه بندی خوب برای یک صفحه در نتایج جستجوی گوگل، منجر به بازدید بیشتر وب سایت و در معرض دید قرار گرفتن محصول شما می شود و این باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش می شود. از سوی دیگر، اگر وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظرتان ظاهر نشود، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

تاریخچه سئو به دهه 1990 و ظهور موتورهای جستجو برمی گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و یک صنعت در حال رشد شناخته می شود. اهمیت سرمایه گذاری در سئو پس از شیوع ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به خرید آنلاین افزایش یافته است. این شد که سرچ اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش سئو سایت در موتورهای جستجو  افزایش یافت.

سایتت به سئو نیاز داره؟

هر سایتی برای رتبه گرفتن و دیده شدن به سئو نیاز داره. اگر تا الان روی سئوی سایتت کار نکردی یا به صورت ناقص کار شده، بهترین فرصته که همین حالا تماس بگیری و  از امروز شروع کنی. سایتی که در نتایج برتر گوگل نباشد عملا وجود ندارد.

مشاوره سئو

چرا سئو سایت برای ما مهم است؟

هر روز میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، اما این تنها دلیل اهمیت سئو نیست.
با ظهور و گسترش تلفن های همراه، جستجوی اینترنتی به ابزاری قابل اعتماد و در دسترس برای یافتن پاسخ سوالات، تصمیم گیری در مورد خرید محصول تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می شود، نقش مهمی در فرآیند شناسایی و تصمیم گیری دارد.
با سرمایه گذاری در سئو این امکان را داریم که در زمان مناسب در معرض دید عموم قرار بگیریم. هنگامی که او به محصول یا خدماتی نیاز دارد و به دنبال پاسخ کافی است، به دوست مورد اعتماد خود، گوگل مراجعه می کند.
اعتماد کاربر؛ این همان دارایی است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است. واقعیت این است که؛ ما به نتایج جستجوی خود در گوگل بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات (بنر، اس ام اس، ایمیل و غیره) به دست ما می رسد اعتماد داریم.
کسب و کارهای سنتی معتقدند یک سایت زیبا و قدرتمند برای ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ کافی است اما اینطور نیست.

سئو‌کار حرفه ای

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو دوست دارند بهترین خدمات ممکن را به کاربران خود ارائه دهند. این بدان معناست که نه تنها می خواهند محتوای با بالاترین کیفیت را در یک موضوع نمایش دهند، بلکه می خواهند که نتیجه نمایش داده شده مرتبط ترین چیزی باشد که مخاطبان آنها جستجو می کنند.
برای اینکه بفهمد هر سایت درباره چیست، موتورهای جستجو آنها را اسکن می کنند. این اسکن کردن سایت‌ها در موتورهای جستجو به “خزیدن” در سایت‌ها یا کراول کردن، معروف است. این خزیدن به موتورهای جستجو کمک می کند تا با دقت بیشتری متوجه شوند که هر سایت در مورد چیست و نتایج مرتبط تری را برای هر کلمه کلیدی جستجو ارائه دهند. با استفاده از این مکانیسم، موتورهای جستجو میزان سخت یا ساده بودن خواندن و جستجو کردن در این سایت را برای مخاطب اندازه گیری می کنند و به سایتی که استفاده از آن برای مخاطب به سهولت طراحی شده است، امتیاز مثبت می دهند.
سئو فرآیندی است که طی آن یک شرکت تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که سایتش در موتورهای جستجو رتبه بالایی برای کلمات و عبارات مرتبط دارد. به عنوان مثال، فرض کنید مقاله ای در مورد ساختن یک ایمیل دارید. برای نمایش محتوای خود به مخاطبان این موضوع، باید سعی کنید وب سایت خود را برای افرادی که عبارت «چگونه یک ایمیل را بسازیم؟» را جستجو می کنند، بهینه کنید.
سئو مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد. با بهبود سئوی خود، می توانید دید خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید. این به شما کمک می کند تا سرنخ های بیشتری دریافت کنید. با ایجاد محتوای جذاب تر و مؤثرتر مبتنی بر سئو، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر از موتورهای جستجو افزایش دهید.

فرق گوگل ادز و سئو

تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل (Google Ads) چیست؟

شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به گوگل لینک وبسایت خود را در صفحات جستجوی گوگل به نمایش بگذارید و به ازای هر بار کلیک هزینه مشخصی به گوگل پرداخت کنید. این فرآیند زمانی متوقف می شود که تعداد کلیک ها افزایش یابد و حساب کاربری منقضی شود. با افزایش تعداد افرادی که قصد دارند لینک سایت شما را برای یک کلمه کلیدی مشاهده کنند، هزینه هر کلیک افزایش می یابد و در نتیجه مبلغی که به گوگل می پردازید افزایش می یابد. در واقع هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل به صورت مزایده ای تعریف می شود.

مقایسه سئو و گوگل ادز:

  • کلیک در سئو رایگان است.
  • ترافیک ناشی از سئو دائمی است.
  • بسیاری از کاربران علاقه ای به کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی در گوگل ندارند.
در این تصویر قسمت سبز نتایج ارگانیک است که با سئو اتفاق می‌افتد.

قطعا اکثر افراد به دلیل ماهیت تبلیغاتی لینک های بالا روی آنها کلیک نمی کنند و به سراغ نتایج ارگانیک می‌آیند.

حال که با مفهوم و کلیت سئو آشنا شدید، می توانید با پرکردن فرم مشاوره رایگان یا با تماس مستقیم با مجموعه از خدمات سئو سایت برنز وب، بهره مند شوید.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟

برنز وب ، 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز آماده مشاوره دادن  به شما عزیزان است.

مشاوره رایگان با برنزوب
به امید فردایی بهتر
جدیدترین مقالات

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین بیشترین پتانسیل را برای رشد کسب و کار دارد و به گفته 49 درصد از کسب و کارها، بهترین بازگشت

Read More »
نیاز به مشاوره رایگان دارید؟

برنز وب ، 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز آماده مشاوره دادن  به شما عزیزان است. برای تماس با مجموعه ما می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و با شماره همراه پشتیبانی ارتباط برقرار کنید یا فرم زیر را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

مشاوره رایگان با برنزوب
به امید فردایی بهتر