وبلاگ
سئو داخلی چیست؟

میانبری به آنچه که شما می خواهید:

اگر می‌خواهید بدانید سئو داخلی (on page seo) چیست؟ و کامل ترین چک لیست سئو داخلی برگرفته از منابع معتبر را داشته باشید، مهمان این مقاله از مجموعه سئو سایت در کرمان، برنز وب باشید.

سئو سایت از سه بخش کلی سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی تشکیل شده است.

سئو داخلی فرآیند بهینه سازی صفحات جدا از تولید محتوا به منظور کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک وب سایت است.
سئوی داخلی شامل تاکتیک هایی است که به رتبه بندی صفحات با استفاده از کلمات کلیدی هدفمند کمک می کند.
سئوی داخلی ممکن است به تنهایی برای کسب رتبه‌های بالا کافی نباشد. به همین دلیل برای جایگاه بهتر محتوای صفحات و جذابیت بیشتر وب سایت خود به یک تدوین استراتژی سئو، نیاز دارید.

نقش سئو داخلی در بهینه سازی سایت چیست؟

تا زمانیکه لینک سازی داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آف پیج بر روی سایت شما موثر باشد. بنابراین بهینه سازی سایت را باید از داخل سایت شروع کرد، بعد از اینکه وضعیت داخل سایت به حالت مناسبی رسید، نوبت به سئو خارجی می‌رسد. زمانی که کارشناسان برنز وب، به سایت‌های اکثر مشتریان را ارزیابی می کنند،  می بینند که اکثر سایت ها حتی بزرگترین و پرطرفدارترین سایت های کشور دارای خطاهای داخلی زیادی هستند و باید این مشکلات را قبل از رفتن در دل کار برطرف کرد، سپس سراغ سایر تکنیک ها و تیریک های سئو رفت. اهمیت این موضوع اینجاست که تا زمانی مشکلات on-page شما برطرف نشود، کلیه اقدامات خارجی کم اثر خواهد بود.

مثال ساده تر برای این موضوع این است که تا زمانی شما خودتان را قبول نداشته باشید(لینک سازی داخلی مناسب)، گوگل یا هر موتور جستجویی نیز نمی‌تواند شما را بپذیرد، حتی اگر از سمت افراد زیادی در خارج از مجموعه (لینک سازی خارجی) معرفی شده باشید.

چک لیست سئو داخلی

کامل ترین چک لیست سئو داخلی

  1. وقت زیادی روی Keyword research یا تحقیق کلمه کلیدی بگذارید.

  2. keyword targetting انجام دهید. 

  3. چک کنید که این کلمه را به محتوای دیگر اختصاص نداده باشید.

  4. ۳ تا ۵ کلمه کلیدی هم کانسپت را به محتوای خود اضافه کنید.

  5. برای کلمه کلیدی خود یک استراتژی محتوا بچینید.

  6. عنوان برگه یا نوشته شامل کلمه کلیدی اصلی باشد.

  7. عنوان تگ h1 باشد.

  8. محتوای شما باید بیش از 600 کلمه باشد.

  9. محتوای یونیک بنویسید.

  10. محتوای مفید، ارزشمند و با کیفیت بنویسید.

  11. محتوای خود را برای عامه مردم بنویسید مگر در شرایط خاص.

  12. چگالی کلمه کلیدی را 2-3% در نظر بگیرید.

  13. از کلمات کلیدی مرتبط چند بار در بدنه محتوا استفاده کنید.

  14. از کلمات لانگ تیل long tail استفاده کنید.

  15. لحن یکسانی در طول مطلب خود داشته باشید.

  16. از علائم نگارشی، قالب بندی مناسب و زیرعنوان استفاده کنید.

  17. از تگ H2 برای زیرعنوانها استفاده کنید.

  18. حداقل در یک زیرعنوان از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

  19. کلمه کلیدی اصلی را در پاراگراف اول و آخر متن خود بیاورید.

  20. لینک سازی داخلی را برقرار کنید.

  21. لینک‌های خروجی به سایت های رتبه دار بدهید.

  22. باز شدن لینک های خارجی را روی target=_blank تنظیم کنید.

  23.  حداقل یک تصویر در متن خود قرار دهید.

  24. کلمه کلیدی اصلی را به نام فایل تصویر اضافه کنید.

  25. کلمه کلیدی اصلی را در عنوان تصویر اضافه کنید.

  26. کلمه کلیدی اصلی را به تگ alt تصویر اضافه کنید.

  27. سایز تصویر را به درستی انتخاب کنید.

  28. سایز تصویر را بهینه کنید.

  29. یک URL خلاصه و ترجیحا لاتین بنویسید که شامل کلمه کلیدی اصلی باشد.

  30.  برچسب‌ها و دسته‌های مربوط را در محصولات و پست ها به کار ببرید. 

  31. عنوان متا را بهینه‌سازی کنید.

  32. دیسکریپشن بهینه شده را اضافه کنید.

  33. از اسکیمای مناسب استفاده کنید.

  34. لینک شبکه‌های اجتماعی را اضافه کنید.

  35. مطالب خود را به روز کنید.

  36. قبل از انتشار نوشته خود را چک کنید.

آیا سئو داخلی به تنهایی کافی است؟

اگرچه سئو داخلی یک عنصر بسیار مهم و موثر در سئو است، اما به خودی خود کافی نیست و علاوه بر سئو داخلی، سئوی خارجی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت، نمی توانید انتظار داشته باشید که استراتژی های سئوی خود موفق باشند. نتایج مطلوب همیشه با تلاش زیاد به دست می آید. اگر سئوی داخلی و خارجی یک وب سایت هر دو با کیفیت باشد، دستیابی به رتبه های برتر گوگل یک امر طبیعی خواهد بود.

برنز وب در حوزه سئو داخلی چه خدماتی ارائه می ‌دهد؟

سئو علمی است که شاخه های مختلفی دارد و اساس آن سئو داخلی است، بنابراین سئو داخلی برای ما بسیار مهم است. برنز وب خطاهایی که در کدهای سایت هستند را شناسایی می کند، ساختار کلی سایت، منوها و دسته بندی ها را بررسی می کند، تصاویر را برای سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحه تجزیه و تحلیل می کند، و مسائل مربوط به سرعت سایت را با اصلاح ساختار URL بررسی می کند. در این بخش، کلمات کلیدی مرتبط و همچنین بهبود پیوند و ارتباطات داخلی صفحات وب سایت به شما پیشنهاد می شود. ایجاد محتوای جدید به عنوان یکی از عناصر مهم سئوی On-Page توسط کارشناسان ما رعایت شده و استانداردسازی لازم در این زمینه اعمال می شود. علاوه بر رعایت موارد فوق، از نظر سئوی خارجی نیز مراحل مختلف کار با دقت و ریزنگری بررسی می شود. در bronzeweb سئو کلاه سفید به طور جدی و دقیق برای نتایج بلند مدت دنبال می شود. اگر می خواهید از خدمات حرفه ای ما در این زمینه استفاده کنید، لطفا با کارشناسان برنزوب تماس بگیرید تا پاسخگوی شما باشیم.

جدیدترین مقالات

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین بیشترین پتانسیل را برای رشد کسب و کار دارد و به گفته 49 درصد از کسب و کارها، بهترین بازگشت

Read More »
نیاز به مشاوره رایگان دارید؟

برنز وب ، 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز آماده مشاوره دادن  به شما عزیزان است. برای تماس با مجموعه ما می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و با شماره همراه پشتیبانی ارتباط برقرار کنید یا فرم زیر را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

مشاوره رایگان با برنزوب
به امید فردایی بهتر